Blokady ryglowe to nowoczesne i estetyczne zabezpieczenia, w których element blokujący został wyposażony w zamek i stał się jedną częścią z blokadą. Taka konstrukcja do minimum ograniczyła ilość ruchów niezbędnych do zabezpieczenia samochodu. Blokowanie odbywa się przez ręczne okręcenie i wciśnięcie zamka, bądź też przez samo pokręcenie zamka. Odbezpieczenie natomiast wymaga tylko przekręcenia kluczyka w zamku. Taka konstrukcja sprawia że blokada jest nie tylko skuteczna, ale również wygodna w obsłudze i bardzo ergonomiczna.
            
            
W zależności od budowy mechanizmu drążka zmiany biegów, do wyboru mamy następujące konstrukcje zabezpieczające:
Blokada ryglowa Niedźwiedź-Lock typu "W"
 to konstrukcja ramkowa z zamkiem okręcanym i wciskanym. 
Taka konstrukcja zamka zabezpiecza go przed niepożądanym zablokowaniem podczas jazdy.
            
            
Blokada ryglowa Niedźwiedź-Lock typu "R"
to zabezpieczenie o konstrukcji rurowej.  
W tego typu zabezpieczeniach zastosowanie znajduje opisany wyżej zamek okręcano-wciskowy.
            
            
Blokada ryglowa Niedźwiedź-Lock typu "Z"
  oznacza blokadę zasuwową, czyli konstrukcję w której drążek jest blokowany przez specjalny rygiel.
            
            
Blokada ryglowa Niedźwiedź-Lock typu "K"
 to blokada z zamkiem okręcanym, umieszczonym na konstrukcji rurowej. 
Jest to ewolucja blokady typu "R".
            
            

				


